Faq

Opis i cennik świadczonych usług

  • Czym jest Sendit.pl?

    Sendit.pl to platforma wysyłkowa, dzięki której szybko i wygodne zamówisz krajowe oraz międzynarodowe usługi kurierskie w atrakcyjnych cenach.

    Korzystając z usług Sendit.pl masz pewność, że zadbamy o Twoje zamówienie na każdym etapie jego realizacji. Jeżeli pojawi się taka potrzeba, pomożemy także w procesie reklamacji. Z nami wysyłka jest pewna i bezpieczna.

    Priorytetowo traktujemy bezpieczeństwo Twoich przesyłek, dlatego zawsze korzystamy z usług solidnych partnerów, takich jak UPS, DPD i InPost.

    Chcemy, abyś z dnia na dzień mógł coraz sprawniej zarządzać swoimi przesyłkami, dlatego nieustannie rozbudowujemy serwis i zwiększamy atrakcyjność usług. Narzędzia, które usprawnią Twój proces wysyłki znajdziesz tutaj.

    Jeżeli jesteś użytkownikiem konta Allegro, w serwisie Sendit.pl zyskujesz dodatkowe ułatwienia:
    - logowanie danymi z Allegro,
    - import danych odbiorców przesyłek dla transakcji dokonanych na Allegro,
    - natychmiastową i automatyczną informację dla Kupujących o statucie przesyłki w Moim Allegro

    Poznaj naszą ofertę.

  • Czy jesteście firmą kurierską?

    Nie, ale z nami zamówisz przesyłkę krajową do 1000 kg w konkurencyjnej cenie. Podpisaliśmy umowy z UPS, DPD i InPost. Dzięki nim przesyłka, którą zlecisz przez Sendit.pl, będzie tańsza niż zamówiona bezpośrednio u przewoźnika.

  • Kto może u was zamówić wysyłkę?

    Sendit.pl jest przeznaczony dla firm i osób prywatnych, które nieregularnie wysyłają paczki. Taka sytuacja zwykle uniemożliwia podpisanie korzystnych umów z firmami kurierskimi. Nasze ceny obowiązują już od pierwszej nadanej przesyłki.

  • Co mam zrobić, żeby wysłać paczkę przez Sendit.pl?

    Wystarczy założyć u nas konto albo połączyć Sendit.pl z kontem Allegro. Nie musisz podpisywać żadnych umów, ani deklarować minimalnej liczby przesyłek w miesiącu.

  • Czy mogę zlecić wysłanie paczki za granicę?

    Tak, można nadać przesyłkę międzynarodową za naszym pośrednictwem. Oferujemy szybkie przesyłki kurierskie do krajów Unii Europejskiej. Po założeniu konta albo po połączeniu Sendit.pl z kontem Allegro, należy wycenić paczkę i zamówić kuriera. Czas tranzytu uzależniony jest od kraju przeznaczenia. Tabela terminów realizacji usługi.
    Ciężar pojedynczej paczki nie może przekroczyć 30 kg. Maksymalna długość krawędzi opakowania to : DPD 175 cm ; UPS 270 cm. Przesyłki są ubezpieczone do 323 zł w UPS oraz do 5000 zł w DPD.

  • Ile wynosi opłata za przesyłkę nadaną za pośrednictwem Sendit.pl?

    Opłata podstawowa za przesyłkę do 30 kg wynosi od 13,39 zł netto/16,47 zł brutto. W cenę jest już wliczona opłata paliwowa.
    Jeżeli rozliczasz się za pomocą przelewu po otrzymaniu faktury VAT i nadajesz odpowiednią liczbę paczek – przysługuje Tobie cennik Biznes.

  • Co obejmuje cena przesyłki?

    Na opłatę składają się cena podstawowa brutto i opłata paliwowa. Jest to całość opłaty za przesyłkę krajową do maksymalnej wagi 70 kg (1000 kg w przypadku europalety) zamówioną przez Sendit.pl i wykonaną przez wybranego przewoźnika. W tej cenie oferujemy:
    - obsługę zamówienia i przekazanie go do realizacji przez Sendit.pl,
    - utworzenie listu przewozowego gotowego do wydruku i przekazania kurierowi,
    - powiadomienie o terminie odbioru przesyłki przez kuriera,
    - odbiór paczki przez kuriera i doręczenie do adresata.

  • Czy pobierana jest dodatkowa opłata za doręczenie do osoby prywatnej?

    Taką opłatę pobiera tylko UPS. Zgodnie z zasadami dodatkową opłatę uiścisz także, jeśli firma odbiorcy znajduje się w domu (nie jest otwarta publicznie i nie posiada ogólnie dostępnego wejścia).

  • Jakie formy płatności oferujecie?

    Możesz zapłacić z góry przez PayU (kartą lub e-przelewem) albo przelewem po otrzymaniu faktury VAT. Jeśli wybierzesz wpłatę z góry, rozpoczniemy realizację twojego zamówienia po otrzymaniu wpłaty. Zwykle trwa to 1-5 min .
    Aby rozliczać się przelewem po otrzymaniu faktury, prześlij nam skany dokumentów rejestracyjnych firmy (nadanie NIP, REGON oraz KRS lub wpis do EDG). Nasz adres: biuro@sendit.pl

  • Ile kosztuje pobranie?

    Wysokość opłaty zależy od wybranej firmy kurierskiej:
    - UPS - 0,5% kwoty pobrania minimum 4,98 zł,
    - DPD - 4,91 zł; powyżej wartości pobrania 5 000 zł pobierana jest opłata za dodatkową ochronę w wysokości 0,15% kwoty pobrania.
    - InPost - do kwoty 150 zł - 2,83 zł; między 150 zł a 5000 zł pobranie wynosi 1,23 zł + 1.9% wartości
    Podane ceny zwierają podatek VAT.

  • Dlaczego na liście przewozowym nie ma mojego numeru konta do zwrotu pobrania, chociaż wypełniłem to pole w formularzu?

    Według umów, które podpisaliśmy z przewoźnikami, zwroty pobrań są przelewane na konto Sendit.pl. Zwrot pobrania następuje do 10 dni roboczych, począwszy od następnego
    dnia po doręczeniu przesyłki, na rachunek podany w momencie składania zlecenia.
    Zwracamy uwagę, że pobranie przelewamy zawsze na rachunek klienta składającego zlecenie w naszym serwisie!

  • Nie zgadzam się z jednym z punktów regulaminu Sendit.pl. Czy nadal mogę korzystać z waszych usług?

    Niestety nie, akceptacja regulaminu Sendit.pl, a także UPS Polska Sp. z o.o., DPD Sp. z o.o. oraz InPost sp. z o.o. jest warunkiem korzystania z naszego serwisu. Podczas zakładania konta akceptujesz warunki zawarte w regulaminach. Jeśli masz wątpliwości do ich zapisów, skontaktuj się z nami. Odpowiemy na twoje pytania.

  • Gdzie mogę znaleźć wasz numer telefonu?

    Jeśli masz u nas konto, numer telefonu znajdziesz w zakładce Kontakt. Możliwość bezpośredniego kontaktu z nami rezerwujemy dla problemów związanych z wysyłką. W ten sposób przyspieszamy rozwiązanie bieżących problemów użytkowników.
    W razie wątpliwości związanych z działaniem serwisu, rejstracją, regulaminami Sendit.pl i przewoźników, napisz do nas.

  • Kiedy otrzymam fakturę VAT za usługi?

    Fakturę VAT wystawiamy na życzenie na początku każdego miesiąca za zamówienia przyjęte w poprzednim miesiącu.
    Aby otrzymać fakturę, należy w Moje konto -> Moje dane zaznaczyć opcję Chcę otrzymywać faktury. Możliwe jest również wystawienie faktury za konkretne zlecenia, wtedy należy taką opcję zaznaczyć podczas wypełniania formularza wysyłki.
    O wysyłaniu faktury damy Ci znać e-mailem. Otrzymasz go na adres, który podałeś podczas rejestracji.

  • Jakie obowiązują zasady dla Cennika Biznes?

    Cennik Biznes dedykowany jest wszystkim Użytkownikom, którzy rozliczają wysyłkę raz w miesiącu przelewem po otrzymaniu faktury VAT. Niższe stawki uzależnione są od miesięcznej liczby wysyłanych paczek. Im więcej Użytkownik wysyła paczek, tym otrzymuje bardziej atrakcyjne ceny.
    Niższe stawki obowiązują tylko dla wysyłki krajowej i nie obejmują przesyłek paletowych oraz usług dodatkowych.
    Ponadto, jeżeli Użytkownik w ciągu miesiąca (np. 15-stego) zmienił sposób płatności, to paczki opłacone "z góry" nie są wliczane do wolumenu paczek rabatowanych.
    Szczegółowy cennik Biznes znajduje się w zakładce OFERTA.

    Do sumy zliczana jest liczba poszczególnych paczek z danego zlecenia. Paczki są zliczane oddzielnie według konkretnego przewoźnika np. DPD lub UPS.
    Anulowane zlecenia nie są wliczane do miesięcznego wolumenu paczkowego.

    Zliczanie wolumenu paczkowego następuje od pierwszego dnia każdego miesiąca do momentu wystawienia faktury VAT (wyjątkiem są wcześniej opisani Użytkownicy, którzy w ciągu miesiąca zmienili sposób płatności z płatności „z góry” na płatność „z dołu”).
    Paczki zaliczane są do danego progu rabatowego, od momentu osiągnięcia przez zlecenie statusu "oczekiwanie na kuriera".
    Licznik paczek jest zerowany z początkiem każdego miesiąca.

    W ciągu jednego miesiąca stawki naliczane są dynamicznie według bieżącego wolumenu paczkowego, co oznacza, że do końca danego okresu rozliczeniowego stawka ta może wielokrotnie się zmienić, ale obowiązuje ta z dnia wystawienia faktury VAT.

Przewóz przesyłek

  • Czy mogę zapłacić za przesyłkę przy nadaniu lub odbiorze paczki?

    Koszt zleceń składanych za pośrednictwem Sendit pokrywa Zleceniodawca.
    Płatności za zlecenia nie mogą być regulowane przy wydaniu przesyłki kurierowi ani przy doręczeniu paczki do Odbiorcy.
    Formy płatności w serwisie Sendit.

  • Jak nadać przesyłkę InPost?

    Po wypełnieniu formularza należy uregulować płatność za przesyłkę.
    Pamiętaj o wydrukowaniu listu przewozowego.
    Aby nadać paczkę bezpośrednio do paczkomatu InPost należy wybrać tę właśnie opcję na ekranie paczkomatu, podać kod nadania a następnie wpisać lub zeskanować kod paczki.
    Dzięki temu otworzy się skrytka, w której będziemy mogli umieścić paczkę. Po zamknięciu skrytki zostanie wydrukowany paragon potwierdzający nadanie przesyłki.
    Szczegółowe informację zawarte są na stronie www.paczkomaty.pl

  • Jaka jest dopuszczalna waga przesyłki?

    Dopuszczalna waga przesyłki spakowanej w karton wynosi 70 kg. Cięższe przesyłki muszą być spakowane na europalecie.
    Wysyłasz paczkę cięższą niż 30 kg przez UPS? Jeśli przesyłka nie będzie umieszczona na europalecie, automatycznie zostanie doliczona opłata za element niestandardowy. Kurier albo nie odbierze większej przesyłki, albo zostanie naliczona dodatkowa opłata zgodna z cennikiem detalicznym przewoźnika.
    Dla wszystkich przesyłek obliczana jest waga wymiarowa: długość x szerokość x wysokość (cm) / 5000 (UPS) oraz długość x szerokość x wysokość (cm) / 6000 (DPD).
    Do określenia kategorii wagowej przesyłki zawsze wybierana jest wyższa waga (rzeczywista lub wymiarowa).

    Dla przesyłek nadawanych przez InPost maksymalna waga rzeczywista to 12 kg.

  • Jakie wymiary może mieć przesyłka DPD?

    Maksymalna dopuszczalna długość paczki w transporcie krajowym wynosi 175 cm, a suma wymiarów (wysokość, długość, szerokość) - 300 cm.
    W transporcie międzynarodowym dopuszczalna długość paczki wynosi 175 cm, suma obwodu podstawy i wysokości opakowania nie może przekroczyć 300 cm, gdzie wysokość stanowi najdłuższy bok paczki: max 300 cm = (2 x długość + 2 x szerokość + najdłuższy bok)

  • Jakie wymiary może mieć przesyłka UPS?

    Suma długości i obwodu musi być mniejsza niż 330 cm, przy czym najdłuższy z tych wymiarów nie może przekroczyć 270 cm. Za przesyłki, których choć jeden wymiar nie mieści się w ograniczeniu 1,2 m x 0,8 m x 0,8 m, przewoźnik pobiera dodatkową opłatę za element niestandardowy.

  • Jakie wymiary może mieć przesyłka InPost?

    Ze względu na rozmiary paczkomatów dopuszczalne są trzy maksymalne wielkości paczek: A – 80 mm x 380 mm x 640 mm, B – 190 mm x 380 mm x 640 mm, C – 410 mm x 380 mm x 640 mm.
    Maksymalna dopuszczalna waga paczki to 25 kg.

  • Jak spakować przesyłkę?

    Przeczytaj artykuł Pakowanie w naszym Centrum Informacji.

  • Co to jest element niestandardowy?

    Są to przesyłki, które z powodu nietypowego kształtu lub opakowania są trudniejsze w przewozie i sortowaniu. Firma UPS pobiera za nie dodatkową opłatę. Do elementów niestandardowych są zaliczane przedmioty:
    - opakowane w zewnętrzne kontenery wysyłkowe wykonane z metalu lub drewna,
    - o kształcie cylindrycznym, takie jak: beczki, bębny, wiadra lub opony, które nie są całkowicie zamknięte w opakowaniu zewnętrznym z tektury falistej,
    - o kształcie okrągłym, owalnym, nieregularnych kształtach, z wystającymi elementami,
    - o lepkiej powierzchni, uniemożliwiającą swobodne zsuwanie się,
    - których zawartość stanowią luźne, ciężkie elementy lub płyny (w tym chemikalia)
    oraz paczki, których:
    - długość przekracza 120 cm lub szerokość 80 cm lub wysokość 80 cm lub suma długości i obwodu przekracza 300 cm,
    - waga rzeczywista lub wymiarowa jest większa niż 30 kg.
    UPS może także naliczyć dodatkową opłatę za obsługę dla każdej paczki, która w jego ocenie będzie wymagała specjalnej obsługi. Opłata taka nie jest jednak naliczana, jeśli już uiściłeś opłatę za wysyłkę dużej paczki (automatycznie naliczana dla przesyłek powyżej 30 kg).
    W serwisie Sendit.pl nie obsługujemy niestandardowych przesyłek paletowych.
    Firma DPD nie przyjmuje do transportu paczek/palet niestandardowych, których zewnętrzny kształt uniemożliwia stabilne ustawienie na niej następnych paczek.
    Jeśli nie wiesz, czy twoja paczka jest elementem niestandardowym, skontaktuj się przed zamówieniem kuriera UPS z biurem obsługi klienta Sendit.pl telefonicznie (71 714 00 00) lub mailowo (biuro@sendit.pl).

  • Czy możliwe jest zamówienie kuriera pod inny adres niż siedziba firmy?

    Tak, podaj nowy adres nadawcy przy składaniu zamówienia. Natomiast na adres firmy, który podałeś podczas zakładania konta w Sendit.pl, wyślemy fakturę.

  • Jaki jest zasięg doręczenia przesyłek przez kurierów?

    Kurierzy dostarczają przesyłki na terenie całego kraju oraz w wybranych krajach europejskich.
    Nie wszystkie usługi dodatkowe są dostępne w całej Polsce. Sprawdź, czy są jakieś ograniczenia dla twojego kodu pocztowego.

  • Co jest dowodem zawarcia umowy o wykonanie usług?

    Dowodem zawarcia umowy o obsługę zlecenia i doręczenie przesyłki przez kuriera jest podpisany protokół odbioru. Wypełniając formularz przesyłki w Sendit.pl, potwierdzasz zgodność danych dotyczących przesyłki, znajomość regulaminu naszego serwisu i wybranego kuriera oraz wyrażasz zgodę na cenę usługi.

  • Kiedy i kto odbiera przesyłki od nadawcy?

    W przypadku UPS i DPD przesyłki są odbierane przez kurierów w każdy dzień roboczy. W przypadku InPostu musisz dostarczyć przesyłkę do wskazanego paczkomatu.

  • O której godzinie kurier dostarczy przesyłkę do odbiorcy?

    Najczęściej kurierzy UPS i DPD dostarczają przesyłki od 9:00 do 17:00. Możesz także zlecić przekazanie paczki na rano (do 9:00) lub do południa (do 12:00). Są to usługi dodatkowe za które pobierana jest dodatkowa opłata. Dostępność usług dodatkowych jest ograniczona, sprawdź w dziale Dostępność usług.
    Odbiór w paczkomatach InPost możliwy jest całą dobę, także w dniach wolnych od pracy.

  • Co to jest protokół odbioru?

    Jest to obowiązkowa forma potwierdzenia nadania paczki. Protokół stanowi dokument będący dla ciebie dowodem oddania przesyłki lub przesyłek przewoźnikowi. Dla kuriera jest dokumentem świadczącym o przyjęciu przesyłek do przewozu.

  • Jaki dowód pozostawia kurier przy odbiorze przesyłki od nadawcy?

    Jest to protokół odbioru drukowany przez nadawcę w 2 egzemplarzach. Kurier i nadawca potwierdza własnoręcznym podpisem na protokole odbioru nadanie przesyłki. W przypadku InPostu możesz wydrukować potwierdzenie nadania w paczkomacie.

  • Jak sprawdzić co dzieje się z przesyłką?

    Status przesyłki sprawdzisz w Moich przesyłkach. Możesz także zamówić usługę dodatkową - e-mail i SMS o zmianie statusu przesyłki, np. w momencie wydania przesyłki kurierowi. Z kolei odbiorca może otrzymać informację SMS z takim informacjami o przesyłce, jak nadawca, numer listu przewozowego, przewidywany czas doręczenia czy kwota pobrania.

  • Czy moja przesyłka jest ubezpieczona?

    W przypadku DPD oraz UPS przesyłki są ubezpieczone - UPS do 323 zł a DPD do 5 000 zł. Firma INPOST oferuje możliwość wykupienia ubezpieczenia wyłącznie jako dodatkowej usługi. Maksymalna kwota ubezpieczenia dla INPOST to 20 000zł. W przypadku DPD oraz UPS, istnieje możliwość podwyższenia kwoty ubezpieczenia za dodatkową opłatą maksymalnie do 50 000 zł.

  • Jaki jest termin realizacji zleceń?

    Zlecenia są przyjmowane i realizowane przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
    Odbiór przesyłek planowany jest na pierwszy możliwy termin (przedział godzinowy) w dzień roboczy.
    Termin doręczenia:
    UPS
    Planowany termin doręczenia w następnym dniu roboczym.
    W przypadku wykupienia usługi 24h, gwarantowany termin doręczenia w następnym dniu roboczym.
    DPD
    Gwarantowany termin doręczenia następnego dnia roboczego w przypadku przesyłek adresowanych do firm oraz paczek do 50 kg.
    Gwarantowany termin doręczenia dla przesyłek do osób prywatnych oraz przesyłek o wadze powyżej 50 kg – 5 dni roboczych.
    Gwarantowany termin doręczenia dla przesyłek międzynarodowych na terenie Europy – 7 dni roboczych w serwisie drogowym (za wyjątkiem krajów nie należących do EU i Skandynawii).
    InPost
    Paczki doręczane są do Paczkomatów na terenie całego kraju najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych od dnia nadania.

  • Przewoźnik wykrył w przesyłce zawartość wyłączoną/ zakazaną do transportu. Co dalej?

    Jeżeli przewoźnik wykryje, że nadana przesyłka zawiera towary wyłączone z transportu czyli takie, których nie należy wysyłać jak np. rośliny, wyroby tytoniowe czy chemikalia, paczka jest wstrzymywana w transporcie w danym oddziale przewoźnika.
    Od tego momentu, przewoźnik oczekuje na odbiór przesyłki przez nadawcę w miejscu zatrzymania paczki w terminie ustalonym przez przewoźnika.
    Po przekroczeniu tego terminu, przesyłka z zakazaną zawartością zostanie komisyjnie zniszczona.

  • Jakie wymiary powinna mieć przesyłka międzynarodowa?

    W UPS ograniczenia wagowe i wymiarowe są takie same jak w przesyłkach krajowych. Dodatkowo paczki, których dłuższy bok przekracza 150 cm lub drugi dłuższy bok przekracza 76 cm podlegają dodatkowej opłacie za element niestandardowy.
    W DPD realizowane są przesyłki zawierające wyłącznie elementy o wadze do 30 kg. Maksymalna dopuszczalna długość paczki wynosi 175 cm, a dopuszczalna suma długości i obwodu – 300 cm.
    DPD nie przyjmuje do transportu paczek niestandardowych, których zewnętrzny kształt uniemożliwia stabilne ustawienie na niej następnych paczek.

  • Jaki jest termin realizacji zleceń międzynarodowych?

    Czas tranzytu uzależniony jest od kraju przeznaczenia. Tabela terminów realizacji usług.
    Podane planowane czasy doręczeń (nie są gwarantowane) wyrażone są w dniach roboczych i zostały określone w oparciu o dane standardowych czasów tranzytów w sieci DPD – nie uwzględniają nieoczekiwanych przestojów paczek wynikających z przyczyn niezależnych od przewoźnika np.: kontroli celnych, zjawisk atmosferycznych itp. Standardowo doręczenie odbywa się w godzinach pracy biur w kraju docelowym.
    W przypadku doręczeń do osób prywatnych DPD Polska informuje, że czas doręczenia może być o 1-3 dni roboczych dłuższy od standardowego.
    Od 01.01.2013 firma DPD wprowadziła:
    Gwarantowany termin doręczenia dla przesyłek międzynarodowych na terenie Europy – 7 dni roboczych w serwisie drogowym (za wyjątkiem krajów nie należących do Unii Europejskiej i Skandynawii).

  • Do jakich krajów można nadawać paczki?

    Przesyłki międzynarodowe są dostarczane na terenie Unii Europejskiej i obejmują:
    Austrię, Belgię, Cypr, Czechy, Danię, Estonię , Finlandię, Francję, Grecję, Hiszpanię, Holandię, Litwę, Luksemburg, Łotwę , Niemcy, Maltę, Polskę , Portugalię, Szwecję, Słowację, Słowenię, Węgry, Wielką Brytanię i Włochy.
    W przypadku niektórych regionów Czech, Danii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Portugalii, Szwecji, Węgier i Wielkiej Brytanii do ceny przesyłki UPS należy doliczyć opłatę strefową. Kody pocztowe objęte dopłatą strefową znajdują się w Tabeli opłat dodatkowych UPS.
    W przypadku niektórych regionów Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Szwecji i Włoch do ceny przesyłki DPD należy doliczyć opłatę strefową. Kody pocztowe objęte dopłatą strefową znajdują się w Tabeli opłat dodatkowych DPD.

    DPD nie dostarcza i nie odbiera przesyłek z następujących miejsc: Hiszpania - Ceuta, Melilla, Wyspy Kanaryjskie, Niemcy - Büsingen, Wielka Brytania - Offshores,Włochy - Campione d'Italia, Livigno, San Marino, Watykan.

  • Jak poprawnie przygotować do wysyłki opony?

    Wybierając kuriera UPS opony należy wysyłać po dwie, oklejone folią stretch. W zleceniu koniecznie należy oznaczyć usługę "element niestandardowy".
    Jeżeli opony przesyłane są z felgami lub w większej ilości należy zapakować je w karton.
    Wybierając kuriera DPD opony muszą być zapakowane w karton.

Korzystanie z serwisu

  • Jak wygenerować protokół odbioru?

    Przejdź do panelu "Moje przesyłki". W zakładce "Przesyłki w trakcie realizacji" zaznacz przesyłki do których chcesz wygenerować protokół odbioru, następnie wybierz opcję "Generuj protokoły". Wygenerowany protokół odbioru wydrukuj w dwóch egzemplarzach i poproś kuriera o podpis. Protokół odbioru można również wygenerować automatycznie podczas składania zlecenia. W tym celu należy na stronie "Podsumowanie i płatność" zaznaczyć opcję "Automatycznie generuj protokół odbioru".

  • Jak zamówić przesyłkę kurierską?

    Po założeniu konta lub połączeniu z Sendit.pl konta Allegro przejdź do formularza. Uzupełnij dane nadawcy, odbiorcy i informacje o paczce. Na ich podstawie utworzymy list przewozowy. List przewozowy do zlecenia zostanie wysłany e-mailem do nadawcy, będzie również dostępny w zarządzaniu przesyłkami. Jednocześnie do wybranego przez ciebie kuriera (UPS, DPD lub InPost) wyślemy informację o zleceniu. W wypadku UPS i DPD w oznaczonym czasie po paczkę przyjedzie kurier. Od InPostu otrzymasz informację, do którego paczkomatu powinieneś dostarczyć przesyłkę. Pamiętaj o wydrukowaniu listu przewozowego. Tylko wtedy kurier nie pobierze gotówką należności za przesyłkę (w cenie detalicznej przewoźnika) a w przypadku InPost list zawiera kod kreskowy za pomocą którego otworzysz skrzynkę paczkomatu.

  • Chcę, żeby paczka dotarła następnego dnia. Do której mam złożyć zamówienie?

    Większość zamówień składanych do godz. 14:00 jest realizowanych jeszcze tego samego dnia roboczego. Dokładny termin zależny jest od możliwości logistycznych przewoźnika na terenie w którym ma nastapić odbiór. Dlatego dokładną informację o terminie odbioru przesyłki otrzymasz e-mailem po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia przez UPS lub DPD. W przypadku InPostu zlecenia możesz składać o każdej porze, także w dni wolne od pracy.

  • Jak długo trwa realizacja zamówienia? Kiedy otrzymam list przewozowy?

    Płacisz z góry przez PayU? Twoje zamówienie zrealizujemy w ciągu kilku minut od chwili otrzymania potwierdzenia płatności. Potwierdzenie otrzymujemy po około 1-5 minut. Rozliczasz się z nami w formie postpaid? Twoim zamówieniem także zajmiemy się w ciągu kilku minut od złożenia zamówienia.
    Na adres podany w ustawieniach Sendit.pl wyślemy e-mail z linkiem do listu przewozowego. Wydrukuj go i przekaż kurierowi razem z paczką. (Termin odbioru paczki przez kuriera przyjdzie w drugim e-mailu). W przypadku InPost na liście przewozowym będzie kod do otwarcia skrytki, w której zostawisz paczkę.

  • Czy przy składaniu zamówienia muszę za każdym razem podawać dane swoje i odbiorcy?

    Aby uniknąć wypełniania formularzy przy każdej wysyłce, skorzystaj z Szablonów zamówień i Książki adresowej.

  • Jak wprowadzić zmiany w Szablonach zamówień lub Książce adresowej?

    Dane uzupełniane w tych narzędziach znajdują się w zakładce Moje konto. Aby wprowadzić potrzebne zmiany, kliknij w ikonę Edytuj szablon
    Potwierdzisz je, klikając w Zapisz. Chcesz coś usunąć? Po prostu kliknij w ikonę Usuń

  • Co zrobić, gdy zapomnę hasła do logowania?

    Skorzystaj z opcji odzyskiwania hasła.

  • Czy muszę wydrukować list przewozowy?

    Tak. Jest to konieczne do nadania przesyłki. Przesyłka musi zostać oklejona listem przewozowym, aby dotarła do odbiorcy zgodnie z danymi wprowadzonymi w formularzu zlecenia. Kurier ma prawo odmówić przyjęcia paczki nieoklejonej listem przewozowym.
    Link do listu przewozowego otrzymasz od nas e-mailem.
    Pamiętaj również o wygenerowaniu i wydrukowaniu protokołu odbioru, który jest dowodem nadania przesyłki /patrz temat Jak wygenerować protokół odbioru?/.

  • Czy muszę każdorazowo płacić za przesyłkę?

    Nie. Firmom oferujemy także płatność przelewem po otrzymaniu faktury.

  • Czy jednorazowo mogę zapłacić za więcej niż jedno zlecenie?

    Tak. Po podaniu danych zlecenia kliknij w przycisk Zapisz zlecenie (zamiast Zamów kuriera). Po wprowadzeniu wszystkich zamówień przejdź do Moje przesyłki > Przesyłki do zapłaty i dokonaj zbiorczej płatności.

  • Jak zamówić kuriera, by odebrał przesyłkę jutro?

    Złóż zamówienie w Sendit.pl po godz. 17:00.

  • Pomyliłem się przy składaniu zamówienia. W jaki sposób je poprawić?

    Złóż i opłać nowe zamówienie z poprawnymi danymi oraz skontaktuj się z nami mailowo (biuro@sendit.pl) celem anulowania błędnego zlecenia i zwrotu środków.
    Opłatę za niezrealizowaną wysyłkę, po potrąceniu kosztów przelewu bankowego i prowizji PayU, zwrócimy na Twoje konto na początku kolejnego tygodnia.
    Prosimy, informuj nas na bieżąco o niezrealizowanych zleceniach e-mailem (biuro@sendit.pl). W treści wiadomości podaj numer zlecenia lub numer listu przewozowego.

  • Co zrobić, gdy kurier nie odbierze paczki?

    Firmy kurierskie każdorazowo podejmują próbę odbioru przesyłki od Nadawcy.
    W sytuacji, gdy odbiór nie zostanie zrealizowany w deklarowanym przez firmę kurierską terminie koniecznie zaplanuj tzw. nowy termin odbioru.

    Każde zlecenie Sendit otrzymuje indywidualny numer zlecenia odbioru wraz z jego terminem realizacji. Sendit otrzymuje go od firmy kurierskiej, która ocenia swoje możliwości na moment otrzymania złożonego przez Ciebie zlecenia. W przypadku braku realizacji odbioru termin ten wygasa z końcem danego dnia i należy zaplanować tzw. nowy termin odbioru.

    Zaplanowanie nowego terminu odbioru wraz z ustaleniem konkretnego przedziału godzinowego możliwe jest dzięki bezpośredniemu kontaktowi z firmą kurierską. Koniecznie podaj konsultantowi numer zlecenia odbioru paczki (wysłany Tobie w wiadomości e-mail wraz z Listem Przewozowym).
    Numery kontaktowe do firm kurierskich: DPD 22 577 55 10, UPS 22 489 48 77.

    Zaplanowanie nowego terminu odbioru na najbliższy możliwy termin możliwe jest również poprzez kontakt z Działem Współpracy z Klientem Sendit. Adres e-mail: biuro@sendit.pl, numer telefonu: 71 714 70 00.

  • Czy dane klienta do wysyłki z Allegro.pl są przenoszone do formularza zamówienia w serwisie Sendit.pl?

    Istnieje możliwość przeniesienia danych osoby, która skorzystała z oferty sprzedaży, zamieszczonej w serwisie Allegro.pl. Należy wejść w zakładkę „MOJE ALLEGRO” gdzie widoczne będą nasze zakończone oferty sprzedaży. Na końcu każdego wiersza jest ikona z danymi kontrahentów.
    Po kliknięciu w nią pokażą się dane osoby, która dokonała zakupu a na końcu wiersza z danymi pojawi się ikona przesyłki.
    Po kliknięciu w nią zostaniemy przeniesieni do formularza zamówienia przesyłki. System automatycznie wypełni dane nadawcy i odbiorcy zgodnie z danymi pobranymi z Allegro.pl. Aby zakończyć proces zamówienia przesyłki pozostaje nam podać wymiary i wagę przesyłki/przesyłek, ilość nadawanych paczek o danej wadze oraz zaznaczyć wybrane opcje dodatkowe. Po podaniu tych niezbędnych danych na dole strony pojawi się wycena dla każdego przewoźnika wraz z opcją złożenia zamówienia.

  • Jak złożyć zamówienie, wykorzystując dane kontrahenta, który dokonał zakupu na kilku naszych ofertach sprzedaży serwisu Allegro.pl?

    Aby nadać przesyłkę z wykorzystaniem danych osoby, która skorzystała z kilku naszych ofert sprzedaży na serwisie Allegro.pl, należy wejść w zakładkę MOJE ALLEGRO. Klikając na ikonę zostaniemy przeniesieni do danych kontrahentów czyli osoby, która dokonała zakupu.
    Następnie klikamy w ikonę zamówienia przesyłki .
    Pojawi się okno z listą ofert sprzedaży, na których dana osoba dokonała zakupu. Zaznaczamy te pozycje, do których chcemy wykonać zlecenie wysyłki i klikamy na przycisk „ZAMÓW KURIERA”.
    Po kliknięciu w nią zostaniemy przeniesieni do formularza zamówienia przesyłki. System automatycznie wypełni dane nadawcy i odbiorcy zgodnie z danymi pobranymi z Allegro.pl. Aby zakończyć proces zamówienia przesyłki pozostaje nam podać wymiary i wagę przesyłki/przesyłek, ilość nadawanych paczek o danej wadze oraz zaznaczyć wybrane opcje dodatkowe. Po podaniu tych niezbędnych danych na dole strony pojawi się wycena dla każdego przewoźnika wraz z opcją złożenia zamówienia.

  • Jak korzystać z kodów rabatowych?

    1.Jeżeli posiadasz kod rabatowy, wpisz go w odpowiednie pole w drugim kroku procesu zamawiania przesyłki (Podsumowanie i płatność).
    Jeżeli kod rabatowy będzie aktywny – kwota do zapłaty zostanie pomniejszona o jego wartość.
    2.W przypadku, kiedy wartość kodu rabatowego jest wyższa od wartości usługi, kwota do zapłaty wynosi 0 zł, w związku z czym nie powstaje nadwyżka do dalszego wykorzystania, kod rabatowy jest dezaktywowany po jego wykorzystaniu.
    3.Wartość kodu rabatowego to kwota brutto.
    4.Promocje nie sumują się.

  • Na jakie konto bankowe jest zwracane pobranie?

    Rachunek wprowadzony w koncie Użytkownika (MOJE KONTO/MOJE DANE) na moment składania zlecenia zostaje zapisany w zleceniu do zwrotu kwoty za usługę dodatkową Pobranie.
    Beneficjentem jest zawsze klient serwisu, zleceniodawca.
    Zapisane w złożonym zleceniu konto bankowe nie podlega edycji poprzez zmianę danych w koncie Użytkownika (MOJE KONTO/MOJE DANE).
    Numer konta do zwrotu kwoty pobrania widoczny jest w szczegółach danego zlecenia (ikona lupy).

  • Jak anulować zlecenie?

    Zlecenie złożone za pośrednictwem Sendit można anulować na trzy sposoby.
    Poprzez:
    1. Akcję „Anuluj zlecenie” (ikona krzyżyka) z zakładki MOJE PRZESYŁKI/PRZESYŁKI W TRAKCIE REALIZACJ. Powoduje to wysłanie automatycznej wiadomości e-mail do Działu Współpracy z Klientem.
    2. Formularz kontaktowy z zakładki KONTAKT serwisu Sendit. Wystarczy wybrać temat wiadomości „Anulowanie zlecenia”. W treści wstaw numer zlecenia do anulowania.
    3. Dyspozycję e-mail wysłaną na adres: biuro@sendit.pl.
    W odpowiedzi na każde z powyższych konsultant anuluje Twoje zlecenie i potwierdzi jego usunięcie w wiadomości zwrotnej.

    Dyspozycje anulowania przekazane telefoniczne nie są przyjmowane przez nasz Dział Współpracy z Klientem. Zlecenia są usuwane jedynie w odpowiedzi na informacje przekazane w formie pisemnej.

  • Wysyłam więcej paczek, czy mogę liczyć na lepsze stawki?

    Jeżeli każdorazowo rozliczasz się za pomocą przelewu po otrzymaniu faktury VAT możesz skorzystać z udogodnień cennika Biznes. Sprawdź, jakie oferujemy stawki w cenniku Biznes.

  • Co w sytuacji, gdy status mojego zlecenia to Błąd przyjęcia zlecenia przez operatora?

    "Błąd przyjęcia zlecenia przez operatora" to status wynikający z problemów technicznych po stronie Przewoźnika. W przypadku, gdy w Twoim zleceniu pojawi się taki komunikat prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mail z naszym Działem Współpracy z Klientem. Wówczas będziemy mogli podjąć interwencję, sprawdzić przyczynę pojawiania się błędu i jeśli będzie to możliwe skutecznie go wyeliminować.

Sendit.pl jest częścią Allegro Group

© Grupa Allegro Sp. z o.o.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu | Informacja o cookies